MUA Matte Foundation

Foundations kopen blijf ik een lastige kwestie vinden. Ik denk dat iedereen dit wel herkent; ongeacht de huidskleur. Mijn huidskleur is zo bleek als het maar kan zijn. Een echte melkfles. Maar elke keer als ik een foundation koop, denk ik dat ‘ie wel licht genoeg zal zijn. Niet dus.

Vaak slaan ze roze uit, terwijl de huid van mijn hals juist beige is. Dit staat natuurlijk niet. Ik heb dan al snel een baardje. Daarnaast wil ik ook niet teveel neerleggen voor een foundation. Al snel ben je rond de vijftien euro kwijt. Ik ging deze keer op zoek naar een goedkopere foundation.

DSCF2025

In de winkel lopende kwam ik bij de stelling van MUA terecht. Ik probeerde de lichtste shade mee. Shade 1 Soft Sand. Er zijn nog twee andere kleuren : Honeycomb en Gentle Fawn.

De foundation is te koop bij MUA verkooppunten. Normaal kost de foundation € 3,99, maar is nu afgeprijsd voor € 2,00! Voor deze prijs krijg je 30 ml. Een leuk koopje dus!

Shade 1 Soft Sand

DSCF1932

Volgens de verpakking zou de foundation velvet smooth en long-lasting moeten zijn. De foundation zou creamy moeten zijn om voor die zachtheid op de huid te zorgen. Ook zou de foundation perfect moeten blenden.

DSCF2026

Hier zie je een pompje van de foundation. Zoals je op de foto ziet oogt de foundation meer beige dan roze.

DSCF2022

Hoe werkt de foundation op mijn huid? Goed! Het is geen overheersende foundation waardoor je oranje uitslaat of een baardje van krijgt. Hij oogt dus naar mijn idee erg natuurlijk. De dekking is medium. Hij dekt alle poriën en roodheden en mijn wallen vallen minder op. Het blijft lang zitten en geeft niet veel af.

DSCF2028

Er zit geen glans of shimmer in. Daar houd ik wel van, aangezien ik dit later nog bij kan werken met een highlighter. Hij is dus inderdaad mat. Het enige wat ik jammer vind is dat je de drogere plekjes op mijn huid beter ziet.

Mijn huid voelt overigens, zoals de verpakking al aangeeft, erg zacht aan. Geweldig! Want een foundation die te dik op je huid ligt, voelt meestal ook niet prettig aan.

DSCF2029

De foundation sluit vrij goed bij mijn lichte huidskleur aan én heeft geen roze ondertoon, maar een beige. De verpakking maakt zijn belofte waar: hij blend mooi! Ik denk dat deze foundation perfect is voor de winter, aangezien de huidskleur dan lichter wordt.

Voor de prijs die ik heb betaald, vind ik het een goede foundation! Erg jammer dat hij uit de collectie gaat. Hopelijk komt er een goede vervanger voor in de plaats.

Ben jij nog op zoek naar een goede foundation? Ze zijn nu afgeprijsd bij de Kruidvat. Sla je slag! 🙂

Welke foundation gebruik jij het liefst? 

Geef een reactie

