Catrice Check & Tweed Velvet Lipcolour

Eens in de zoveel tijd brengt Catrice een limitid edition collectie uit. Voor deze herfst was dit Check & Tweed. Check & Tweed is geΓ―nspireerd op de Britse moderne en chique vrouw. Ik had al eerder een lipstick van deze collectie gekocht (Brit Chick). Toch bedacht ik me om de andere twee ook nog te halen, om eens een keer uit mijn comfortzone te stappen en andere kleuren te proberen.

DSCF2044

Er zijn drie kleuren verkrijgbaar : C01 Queen’s BEAUTea Time, C02 Mind The Red! en C03 Brit Chick. De verpakkingen van deze lipsticks zijn smal en eenvoudig. Deze ogen wel chique doordat er aan de bovenkant een geruit patroontje is ingegraveerd. Maar voor de rest vind ik ze wel aan de saaie kant.

DSCF2046

De kleuren vind ik goed bij de herfst passen! Elke kleur bevat een tintje oranje, waardoor het een tik herfstachtig maakt.

DSCF2053

Van links naar rechts: C01 Queen’s BEAUTea Time – C02 Mind The Red! – C03 Brit Chick

C01 Queen’s BEAUTea Time

DSCF2055

DSCF2085

Wauw, normaal houd ik niet zo van een oranje – of koraalachtige kleur. Maar dit vind ik een hele mooie kleur. Erg subtiel en niet opvallend. Hij oogt erg fris. De pigmentatie van deze lipstick is ook geweldig! En doordat het een smalle verpakking is, breng je hem heel makkelijk en mooi aan. Een echte aanrader!

C02 Mind The Red!

DSCF2059

DSCF2088

Een mooie kleur. Alleen vind ik dat de kleur niet erg toepasselijk is. Ik vind de kleur meer een bruine, oranje ondertoon hebben en geen rode ondertoon. Toch vind ik hem wel echt prachtig! Stiekem doet hij me ook denken aan de jaren ’90 en dan vooral de Spice Girls, waar ze ook van die oranje, bruine kleuren droegen. Net zoals Queen’s BEAUTea Time, heeft deze ook een geweldige pigmentatie en is makkelijk in het aanbrengen.

C03 Brit Chick

DSCF2062

DSCF2092

En dan nu mijn absolute favoriet! Deze kleur heeft een iets paars, bruine ondertoon, wat deze erg speciaal maakt. Ook geeft hij warmte aan het gezicht. Dit vind ik heel goed bij de herfst passen en daar is Catrice zeker in geslaagd! Deze gaat vaak gedragen worden dit najaar πŸ™‚

De lipsticks hebben een geweldige pigmentatie en voelen, zoals de naam het al zegt, zacht (velvet) aan. Ze blijven zelfs na het eten en drinken nog zitten. De glans is dan wel weg, maar de kleur zit er nog wel! Daarnaast voelen je lippen wel na een tijdje droog aan.

De lipsticks zijn verkrijgbaar bij de Kruidvat voor € 3,99. Voor die prijs vind ik ze zeker waard om te kopen! Ik hoop dat Catrice met nog meer van zulke lipsticks komt.

Wat vind jij van deze lipsticks en welke vind jij het mooist?Β 

3 Comments

Add yours →

  1. Hoi!

    Ik denk dat ze met ‘mind the red’ bedoelen: vermijd de rode. Ipv dat het een orde kleur moest zijn.. πŸ˜‰

    Like

Geef een reactie

