Filmy Friday

Films kijken. Geweldig! In alle soorten, maten en genres. Mij doe je het meest plezier leuke animatie, romantiek, drama, thriller en actie films. Horror vind ik wat minder leuk(daar droom ik af en toe toch wel van haha), tenzij het over zombies gaat.

De afgelopen tijd ben ik niet zo vaak naar de bioscoop geweest als normaal. Druk met opleiding, werken, vriend… Maar nu ben ik laatst samen met mijn nicht naar The Maze Runner geweest.

The Maze Runner

The Maze Runner gaat over Thomas, die terecht komt in een afgesloten plek, The Glade. In The Glade zijn verder allemaal andere jongens die daar ook op een mysterieuze wijze terecht zijn gekomen. Alleen kunnen ze zich niet meer herinneren hoe en waarom ze daar zitten. Het enige wat ze weten is dat er een deur is die elke dag om dezelfde tijd open en weer dicht gaat. Daarachter bevindt zich The Maze. Dit is een dolhof die telkens van positie verandert. Wanneer Thomas rondvraagt over wat er gebeurt, wat er is en waarom ze hier zitten, weet niemand het. Thomas is als enige nieuwsgierig en wil meer weten. Hij komt allerlei dingen te weten en begint zich weer te herinneren hoe het komt dat hij hier terecht is gekomen.

Een spannende film! Hij doet me erg denken aan Divergent en The Hungergames. Het is een beetje hetzelfde principe dat ze moeten zien te overleven. Ondanks dat ze op die films lijken, vind ik het wel mooi gefilmd. De scènes zijn mooi in beeld gebracht en het acteerwerk is ook prima! De hoofdrolspeler (Dylan O’Brien) speelt ook in Teen Wolf. Alleen vanwege hem is het al leuk om ernaar te kijken :P. In de film zit een andere twist door het doolhof, waar ook van alles gebeurt.

https://www.youtube.com/watch?v=AwwbhhjQ9Xk

De trailer van The Maze Runner.

Benieuwd naar deze film, hoe het af zal lopen en of ze weg komen uit The Glade en The Maze? Kijk dan snel! Als je van films als The Hungergames en Divergent houdt, dan vindt je deze ook gegarandeerd leuk!

★★★★★★★ 7/10

How To Train Your Dragon

Verder heb ik een hele leuke animatiefilm samen met mijn vriend gekeken: How To Train Your Dragon 2. Een tijd geleden raadde mijn vriend mij aan om de eerste film van How To Train Your Dragon te kijken. De eerste film heb ik alleen gekeken.

De film is een animatiefilm van Dreamworks Animation. Het gaat over een jongen, genaamd Hiccup, die op een eiland met Vikingen woont. Zijn vader is het hoofd van het dorp en is één van de grootste krijgers. Hiccup wil net zoals zijn vader worden. Het probleem is dat Hiccup klein en iel is. Ook is Hiccup erg zachtaardig en rechtvaardig. In het dorp draait het allemaal om het jagen van draken. Draken zijn immers gevaarlijk en vernielen alles. Om te bewijzen dat hij niet alleen onhandig en klunzig is, gaat hij zelf op jacht naar een draak. Uiteindelijk raakt hij Night Fury, een speciaal soort. Tijdens de film bouwen ze ondanks alle tegenslagen een hele mooie vriendschap op. Hiccup noemt de draak Toothless, omdat hij geen tanden heeft. Nu denk je draken? Wat is daar nou leuk aan? Het gaat niet om gemene draken of die alleen maar vuur spuwen. Er zit een grappig en leuk verhaal achter. Het gaat om rechtvaardigheid en de rechten van de draak in die wereld. Daarnaast zijn de draken in de film ook wel schattig te noemen 🙂

How To Train Your Dragon 2

Tijdens de tweede film zijn we inmiddels vijf jaar verder. Het hele dorp is vol met draken. Iedereen heeft een draak als huisdier en de draken worden beschouwd als inwoners. Alles gaat dus precies zoals Hiccup het wilde! Hiccup en Toothless zijn steeds op zoek naar nieuwe, onbekende eilanden om de kaart voor drakenracen te vergroten. Tijdens deze zoektocht komen de twee bij een wel hele aparte ijsgrot, waar ook een hele mysterieuze drakenrijder is. Hiccup en zijn maatje moeten van alles ervoor doen om de draken te behouden en voor vrede te zorgen. In dit deel maken ze van alles mee: vechten, liefde, strijd, dood en vriendschap. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij deze film wel even een traantje wegpinkte. Nog nooit heb ik om een animatiefilm gehuild, maar wanneer ik huil, dan is het ook echt een goede film! Deze heb film heb ik overigens samen met mijn vriend gekeken.

How To Train Your Dragon 1 en 2 heb ik overigens in het Engels gekeken. Allebei de delen zijn echte aanraders! Vaak gebeurt het dat de eerste film van een reeks het beste is en de daaropvolgende delen steeds slechter worden. Maar dit bewijst toch het tegendeel! Het tweede deel is nog intenser en nog leuk om te kijken! Als je animatiefilms leuk vindt om te kijken, kijk deze films dan vooral! Deze film is uiteraard ook in het Nederlands ingesproken.

https://www.youtube.com/watch?v=oKiYuIsPxYk

Trailer How To Train Your Dragon 1

https://www.youtube.com/watch?v=uLBmHtI5KfM

Trailer How To Train Your Dragon 2

★★★★★★★★★ 9/10

Welke films heb jij de afgelopen week gekeken? Welke vind jij echte aanraders?

Geef een reactie

