MUA Matte Lipstick Wild Berry

Tot mijn verbazing zag ik dat het MUA vak weer nieuwe producten had! Yeah! Mijn oog viel op een donkere rode kleur. Toen ik de tester op mijn hand uitprobeerde, bleek hij echter veel lichter te zijn dan het kleurtje op de achterkant van de verpakking. Ik heb hem maar meteen mee genomen en wilde hier graag een review over schrijven.

DSCF2376

De verpakking is vrij eenvoudig: wit en de onderkant vormt de kleur van de lipstick.

DSCF2381

De kleur van de lipstick ziet er mooi donker uit. Dit lijkt mij een hele mooie kleur voor in de winter. Ik verwacht dat hij een eerder roodachtige berrygloed achter zal laten.

DSCF2384

 

 

Zoals je al kunt zien, valt de kleur veel lichter uit. Ik vind dit best wel jammer, want ik had gehoopt dat het een mooie donkere, warme kleur zou zijn. Toch vind ik de kleur wel mooi; een beetje paarsig. Een ander minpunt is dat ik voor deze swatch vier keer met de lipstick op mijn arm moest smeren. De dekking is dus veel minder. Voor zo’n donkere kleur verwacht ik toch wel dat het pigment van de lipstick goed is. Wat jammer, want de kleur is toch best mooi!

DSCF2387

 

Op mijn lippen valt de kleur nog lichter uit. Het is niet zoals ik had verwacht, maar ik ben er best tevreden mee. Net zoals bij de swatch, moest ik echt heel vaak over mijn lippen heen, om mooie gedekte lippen te krijgen.

DSCF2397

 

Helaas zie je het niet zo heel goed op de foto’s, maar als je van dichtbij kijkt, zie je in de spleetjes van je lippen dat er kleur blijft zitten. De dekking is dus niet goed verdeeld en blijft op sommige stukken als het ware zitten. In het begin voelt de lipstick ook erg kleverig aan. Natuurlijk niet erg als de lipstick mooi smooth is, maar dit is vrij irritant wanneer je bijvoorbeeld in gesprek bent. Toen ik ging eten en drinken, was alles eraf en zat de lipstick alleen nog bij de cupidoboog van de lip en in de mondhoeken. Je moet het dus meteen weer bijwerken. Ik vind dat persoonlijk niet echt ideaal. Een lipstick moet van mij toch echt langer blijven zitten.

Voor het geld vind ik het best een prima lipstick, alleen is de dekking dus een probleem.

De liptick kost normaal 3,49 euro en is nu afgeprijsd naar 2,39 euro. Wild Berry is verkrijgbaar bij Kruidvat.

 

Wat vindt jij van de kleur? Let me know!

 

Liefs,

Iris

3 Comments

Add yours →

  1. Jammer dat de kleur niet zo uitvalt als hij lijkt en dat de dekking niet super is. Toch vind ik het een erg mooie kleur en hij staat je goed!

    Like

  2. ja idd heeel jammer, donkere lippenstiften die echt mooi dekken zijn zo moeilijk te vinden.. als je wat weet let me know haha

    Like

Geef een reactie

