Happy new hair!

Hoi!

In de artikelen die ik een half jaar geleden schreef, had ik het erover dat ik een pony en krullen had. Inmiddels is mijn haar flink gegroeid, heb ik het zelf geverfd (lees: lieve mama die dat voor mij heeft gedaan, haha!) en heb ik geen rechte pony meer. Vorige week besloot ik om maar weer eens een afspraak bij de kapper te maken. En gisteren kon ik terecht! Ik ga naar een lokale kapper in het dorp waar ik woon.

Het probleem met krullen is dat ze hun eigen leven gaan leiden. Je hebt er geen grip op een gegeven moment meer op, eigenlijk nooit. Ik begon dode puntjes te krijgen, bovenop werd het stijl en onderin had ik alle krullen. Ook begonnen de krullen aan een zijde enorm te pluizen. Dit vond ik maar niks. Er moest een schaar aan te pas komen! Onlangs heb ik het geverfd, begon uitgroei te krijgen en heb er toen zelf (wederom lieve moeders) highlights in gezet. Voor een tijdje was het leuk, maar het begon faal en dof te worden. Dus besloot ik ook om mijn haar te verven.

Snapchat-3097957207078370727Als eerste heeft de kapster de lange plukken aan de achterzijde weggeknipt; zoals ik al zei: de krullen gaan hun eigen gang en de een groeit dus ook sneller dan de ander. Daarna heeft ze mij enkele kleuren laten zien. Verven doe je immers op droog haar, dus daar begonnen we als eerste mee. Ik koos als basis voor een vrij donkere bruine kleur. Dit moest een tijdje intrekken. Daarna heeft de kapster er een lichtere kleur overheen gedaan. Ik wilde het effect creëren alsof ik sunkissed hair heb. Ze heeft daarom dus niet meteen bij de aanzet van mijn haar deze highlights toegepast, maar lichtjes daaronder. Het idee was dat het van donker naar licht over moet lopen. Wellicht ken je de term bayalage wel. Het is geen dipdye, maar bij balayage heb je een soort van vegen door je haar, die voor diepte en meer dimensie in je haar zorgen. Zo gezegd zo gedaan. Dit trok enige tijd in, daarna wassen, spoelen, heerlijke hoofdmassage, crèmepje erin en knippen maar!

Het lastige aan krullen is ook dat het met nat haar moeilijk in te schatten is hoe de krul zal zijn wanneer die droog is. Zoals ik eerder al geschreven heb, was mijn haar bovenop stijl en langzaam aan kwamen er krullen in. Vooral in de onderlaag heb ik veel pijpenkrullen en de bovenlaag heb ik echter meer kroesachtig haar. Om meer volume aan mijn haar te geven, kozen we voor laagjes. Dat is wel riskant bij krullen, aangezien het nog meer kan gaan kroezen. Maar zum Glück (gelukkig) gebeurde dit niet, toen het droog was! Toen ze klaar was met knippen, heeft ze het heel kort geföhnt en er een olie in gedaan, zodat de krullen mooi intact zouden blijven.

Ik ben erg blij met het resultaat! Mijn krullen zijn weer tot leven gekomen! Nu ik ouder en (hopelijk) “wijzer” ben geworden, vraag ik me echt af waarom ik mijn haar acht jaren lang heb gestijld. De krullen passen bij mij en daar wilde ik meer mee doen. Daarom vond ik het zo jammer dat ze uit gingen zakken. Als je krullen hebt, mag je die ook zeker laten zien. En nu heb ik een heerlijke bos met krullen 🙂

Dit zijn de foto’s die ik heb gemaakt, toen ik net van de kapper kwam.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES
Hier zie je goed hoe de kleuren zijn verdeeld. De aanzet dus donker en de uiteinden lichter.

Dit zijn de foto’s die ik heb genomen toen ik zelf mijn haar heb gewassen en heb ‘gestyled’.

SAMSUNG CAMERA PICTURES
SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Heb jij ook krullen en weet je niet wat je ermee aan moet? Of heb je vragen over het onderwerp krullen? Zou je graag willen weten hoe ik het verzorg of welke producten ik gebruik? Laat het me weten! Vertel me jouw ervaringen met krullen of juist met stijl haar 🙂

Liefs,

Iris

3 Comments

Add yours →

  1. Wauw staat je super goed! Zelf heb ik geen krullen, maar werk wel in een salon waar dat vaak voor komt! Ik gebruik altijd een krul crème en föhn het met de diffuser ! Ik vind het echt super mooi en ben heel erg jaloers op jullie haha

    Liked by 1 persoon

    • Ahh! Dankje wel! 🙂 Dat is een goede tip! Ik heb al wel eens vaker gelezen dat diffusers zouden moeten helpen bij krullend haar, maar bij mij pluist het al gauw wanneer ik het niet natuurlijk laat drogen. Je moet absoluut niet jaloers zijn op krullen ! Met stijl haar kun je heel veel dingen doen!

      Liked by 1 persoon

      • Haha maar stijl haar is zooo moeilijk natuurlijk te krullen! Maarja iedereen wilt wat anders he haha! Ja moet je echt eens proberen die diffuser! Als je het er 100% mee droogt gaat het pluizen.. Het mooiste is als je het nog een beetje vochtig laat en de rest laat opdrogen! Zorgt voor een heel mooi effect! X

        Like

Geef een reactie

