Kiekjes met mijn nieuwe camera

Hi guys!

Sinds anderhalve week heb ik een nieuwe camera: de Nikon D5200! Ik ben er zo ontzettend blij mee. Het is wel even wennen, want ik ben de systeemcamera van Samsung en de spiegelreflexcamera van mijn pa gewend. Deze camera is toch iets gecompliceerder dan ik gewend ben, maar dat mag de pret niet bederven. Het is soms wel lastig om te focussen of om de belichting goed te krijgen. Ik heb de camera bij de Mediamarkt gekocht en er zaten twee lenzen bij (18mm-55mm en 55mm-200mm). Prima lenzen, maar ik wilde meer uit de camera halen. Daarom heb ik er een lens (30mm) bij gekocht. Met deze lens kan ik de voorgrond heel gefocust en gedetailleerd fotografen en de achtergrond is dan wazig.

In het weekend ben ik altijd bij mijn ouders. Ze wonen op de Veluwe en wie in de buurt van Epe, Heerde of Wapenveld woont, weet hoe mooi het hier in het bos en op de heide kan zijn. De lucht was helder en blauw. De herfst begint nu door te komen, yes! De herfst is mijn favoriete seizoen; de bladeren beginnen prachtige kleuren te krijgen, de kastanjes, eikeltjes vallen op de grond en de paddenstoelen beginnen tevoorschijn te komen. Dus ik besloot met mijn nieuwe camera op pad te gaan en foto’s te maken. Houd in gedachte dat ik nog niet zoveel ervaring met deze camera heb en gewoon wat heb geprobeerd, hihi! Heb jij eventueel nog fotografietips voor mij? Ik wil namelijk meer met fotografie gaan doenΒ πŸ™‚ Tips zijn altijd welkom!

DSC_0160

Β DSC_0185

DSC_0186

DSC_0190

DSC_0200

DSC_0202

DSC_0113

DSC_0132

DSC_0138

DSC_0211

DSC_0212

DSC_0184

DSC_0227

DSC_0247

DSC_0251

DSC_0261DSC_0279

Liefs,

Iris

Geef een reactie

