Mijn ervaring met de MacBook Pro

Hallo!

Een tijdje geleden was ik er helemaal klaar mee. HE-LE-MAAL. Ik had in anderhalf jaar inmiddels twee op Windows draaiende laptops aangeschaft, maar had telkens problemen. De eerste was een Acer, die op een gegeven moment gewoon niet meer aan ging. Daarna had ik een Lenovo, met i7 processor. Die zou dus op zich vrij snel moeten werken en meerdere dingen tegelijk moeten kunnen doen, maar nee.. Ik had continu updates, moest anderhalf uur wachten en kon nooit Skype, twee tabbladen en Word open hebben staan. De Sims kon mijn laptop al helemaal niet aan. Misschien herken je dit wel, die frustraties achter je laptop, terwijl je een enorme deadline hebt, DRAMA.

Klaar ermee. Ik ga over naar Apple. Ik heb er wel een tijdje over getwijfeld, want het is niet zomaar iets wat je even aanschaft. Apple is duur, erg duur. Mijn Lenovo van 730 euro vond ik al enorm prijzig, maar dit gaat over de 1000 euro. Ik besloot mij erin te verdiepen en onderzoek te gaan doen. Een MacBook Air zou niet voldoen voor mijn studie en mijn Wacom tekentablet, muziek, films, etc. Qua opslag heb ik wel een betere MacBook nodig. Daarnaast houd ik van een snelle computer. Ik kwam dus uit bij de MacBook Pro. Nadat ik meerdere mensen heb gevraagd wat verstandig was, heb ik besloten een MacBook Pro met 256 GB te kopen. Als student heb je zo je voordelen; sites die studentenkorting bieden. Ge-wel-dig! Ik kreeg rond de 90 euro korting en twee dagen later had ik mijn MacBook in huis.

DSC_0431

Pfoeh, het was wel even wennen. De overgang van Windows naar Apple is best groot. Het toetsenbord werkt anders. Als je bijvoorbeeld een A met Umlaut wilt, moet je de A langer indrukken, i.p.v. Shift in te drukken. Je hebt knopjes voor helderheid, geluid, het licht van het toetsenbord. Maar ook de opties en het systeem werkt anders. Na een tijdje begon ik eraan te wennen en ik moet zeggen: het bevalt me zoveel beter dan Windows. Het is wat makkelijker te gebruiken, het is vriendelijk voor de gebruiker, hehe. Daarnaast is hij ook vrij snel, vergeleken met mijn vorige laptops, namelijk 2,9 GHz. Op papier waren mijn vorige laptops sneller, maar in de praktijk gezien, klopte dat absoluut niet. Misschien alsnog niet de allersnelste, maar binnen een halve minuut kan ik direct aan de slag. Ik hoef nu niet meer een uur à twee uur te wachten om voor mijn studie een opdracht te kunnen maken.

Voor mij is het belangrijk dat ik mijn studie goed kan doen en daarom gaf het de doorslag om mijn MacBook aan te schaffen. Ik ben er enorm blij mee, want het geeft mij de mogelijkheid zonder zorgen te kunnen studeren, maar ook mijn Wacom tekentablet te kunnen gebruiken en aan mijn blog te werken, Netflix te kijken, etc.

Daarnaast vind ik het formaat ook erg fijn. Hij past namelijk perfect (met hoes) in mijn rugzak, Fjallraven. De MacBook is 13,3 inch, wat een erg fijn formaat is, als je zoals ik veel onderweg bent. Daarnaast is hij ook niet zo zwaar. Het volgende: design. Wauw, Apple weet zich wel waar te maken op dit aspect. Ik houd wel van simpel en zilver. Geen poespas, maar gewoon zwart met zilver. Een strak model. Over het beeldscherm ben ik al helemaal te spreken: wat helder en wat een geweldige resolutie! Deze MacBook heeft dan ook een Retina Display en dat merk je. Alles is erg duidelijk, geen korrelige pixels or what so ever. Hierdoor geniet je des te meer van films/series die je op je laptop kijkt. Ik kreeg er al meerdere opmerkingen over, dat het er zo mooi uitziet en het beeldscherm kwalitatief erg goed lijkt. En dat is zo.

DSC_0430

Het enige (eventuele) nadeel is: je kunt er geen cd/dvd in plaatsen. Voor mij is dit geen probleem, want tegenwoordig krijg je codes voor games of programma’s. Daarnaast kijk ik films/series op Netflix.

Verder zit er wel een HDMI aansluiting, je kunt je SD kaart erin stoppen, er zitten twee aansluitingen voor USB, een 3,5 mm aansluiting voor een koptelefoon/oortjes en voor het opladen natuurlijk ook een aansluiting. Daarnaast zijn er nog twee Thunderbolt aansluitingen. Deze aansluitingen kun je gebruiken voor Ethernet of FireWire.

Wat betreft de batterij ben ik zeer te spreken over de MacBook Pro. Ik kan er namelijk als een hele dag mee doen of zelfs soms langer dan een dag. Als ik tijdens college aantekeningen maak, daarna nog opdrachten maak en ’s avonds op internet zit en Netflix kijk, heb ik vaak nog over. Dat kon ik bij mijn vorige laptops niet.

Ik ben erg over mijn MacBook te spreken, ben er enorm blij mee. Voor mijn portemonnee was het wat minder, maar het is wel een aankoop waar ik voor een lange periode plezier van zal gaan hebben. Fun fact: Wanneer je de MacBook gebruikt, gaat het appeltje licht geven! Ok, misschien niet zo boeiend, maar ik vond het wel grappig en wist dit nog niet.

Als je op zoek bent naar een snelle en gemakkelijke laptop, die er ook nog eens mooi uitziet, zou ik je deze zeker aanbevelen.

Ik kocht de MacBook op http://www.campusshop.nl. Hier kreeg ik ook een gratis sleeve bij!

Liefs,

Iris

Geef een reactie

