Winter

Hoi!

Wat is de winter toch een prachtig seizoen. De zomer is ook geweldig: lekker lang buiten blijven in de avond, zwemmen en luchtige kleren aan. Toch is de winter mijn favoriete seizoen. Onder de deken, laagjes met kleren aan, sjaal om, muts op, thee of chocolademelk drinken, wandelen in de kou.. Het fijnste vind ik als je buiten loopt en je gezicht bevroren is, maar zodra je binnenkomt je helemaal begint te gloeien. Ja, de winter is absoluut mijn favoriete seizoen.

Gisteren zijn Daan en ik heerlijk in de duinen wezen wandelen. Wat was het er toch prachtig: bomen zonder bladeren, bevroren gras, kleine wateren met ijs toegedekt, roodbosjes op zoek naar voedsel en met je rode koude neus over de wandelwegen lopen.

Ik merk dat wandelen mij rust geeft. Het is even niet zo druk in mijn hoofd, ik hoef (lees: moet) dan niets en kan me focussen op de natuur en de rust om mij heen. Wandelen ontneemt de stress in het dagelijks leven. Natuurlijk ben je ook heerlijk in beweging, maar wandelen is toch voor mij een moment van bepaalde bezinning. Oke, dit klinkt lekker zweverig, maar ik bedoel dat je even uit de rush van je normale bezigheden bent. De een vindt rust in sporten, de ander in lezen en ik in o.a. wandelen. Wandelen heeft ook te maken met mijn zogenaamde goede voornemens. Zelf ben ik geen voorstander van goede voornemens, want ik ben van mening dat wanneer je echt iets wilt, je er direct aan kunt beginnen en niet hoeft te wachten tot 2 januari. Bij mij kwam er eigenlijk een besef dat ik meer tijd voor mezelf moest gunnen en lief moest zijn voor mezelf. Ik weet dat ik erg goed ben in doen wat er moet gebeuren en niet in wat ik zelf wil doen. Er is een tweesprong in moeten en willen. Natuurlijk heb ik mijn studie en moet ik daar dingen voor doen en die wil ik ook doen. Helaas vergeet ik ook soms dat ik maar mens ben en het niet allemaal perfect hoeft. Naast studie zijn er ook zoveel andere dingen die je kunt doen. Sommigen weten van jullie dat ik bijvoorbeeld graag teken, lees en fotografeer, maar ik neem eigenlijk nooit eens de tijd om dit te doen. En dat moet veranderen! Denk eens aan jezelf, Ier. Begin weer met wat je graag doet en waar je goed in bent. Je merkt het al, dit is een soort overtuigingsblogpost voor mezelf, haha. Nee geintje, het is serieus. We zijn altijd zo bezig met het moeten van dingen, maar in hoeverre ga je daar in door en blijf je aan jezelf denken. Als perfectionist ga ik daar zelf erg ver in door en moet eigenlijk alles wijken voor dat ene doel. Ja, dat moet gewoon anders. Ik wil weer bewust gaan leven, ook in voeding en bewegen en dus wandelen. Maar ook lief zijn voor mezelf. Natuurlijk moet je ook doelen hebben en zijn er dingen in het leven die belangrijk zijn zoals scholing en werk, verlies jezelf echter niet uit het oog. Dit klinkt eigenlijk als een soort op zoek zijn naar wie je bent en zo voelt het eigenlijk ook. Ik weet wel wie ik ben, maar soms raak je je wel eens kwijt en verlies je je doelen, het bewuste leven en word je geleefd. Nou, dat is niets voor mij! Ik vind het maar al te prachtig en ik wil van alles gaan ontdekken. Zo te zien was die wandeling toch ergens goed voor, haha.

Hierbij de winterse foto’s van onze mooie wandeling. Ze zijn met de iPhone gemaakt en helaas niet met mijn camera (die was ik vergeten mee te nemen). Doordat ik meer met mijn hobby’s wil gaan doen, heb ik besloten om te kijken naar nieuwe lenzen. Ik twijfel nog een beetje welke goed is en welke voldoet aan wat ik wil gaan doen(natuurfotografie en portretfotografie). Ik twijfel tussen de TAMRON 70-300mm SP f/4-5.6 Di VC USD Nikon, de NIKON AF-S NIKKOR 50MM F/1.8G en de NIKON AF-S NIKKOR 85MM F/1.8G. Heb jij zelf deze of vergelijkbare lenzen of weet je hier iets meer van, laat het me dan weten! Misschien kun jij mij dan helpen 🙂

Geef een reactie

